Universal Product Code (UPC), introdus în anii 1970, este un cod de bare care a devenit larg răspândit în Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Australia, Noua Zeelandă, Europa şi alte ţări pentru a facilita gestiunea produselor în magazine.
Nu toată lumea a fost încântată de această tehnologie. Populara revistă satirica din S.U.A. Mad Magazine a dedicat întreaga copertă a numărului #198, publicat în 1978, unui uriaş cod de bare UPC în formă de protest, cu mesajul “…în speranţa că acest număr [al reviste] va bloca fiecare computer din ţară … pentru că ne obligă de acum înainte să ne desfigurăm coperţile cu acest dezgustător simbol UPC.” De-a lungul următorilor doi ani, revista a publicat numeroase pamflete umoristice la adresa simbolului UPC, incluzând “Părul unui om care se uită la un film de groază" sau "Dinţii lui Alfred E. Neuman văzuţi de aproape.”
De atunci codurile de bare au evoluat, atât standardizate cât şi proprietare, pentru tot felul de utilizări precum: gestiunea produselor, urmărirea coletelor, partajarea de informaţii digitale ( binecunoscutul cod QR ) şi multe altele
Iată câteva exemple:
Misiunea ta, dacă o vei accepta, este să găseşti codul(rile) de bare potrivite şi să le citeşti.
Nu va fi simplu şi s-ar putea să trebuiască să gândeşti şi altfel/neconvenţional.
Odată ce vei fi obţinut informaţia, vei şti ce să faci cu ea.
Succes!
Această descriere NU SE VA autodistruge ...
[PUZZLE] "pvgrfgr" rgvpurgn
[CUTIE] fho fpnev