Data dării În folosință: 1983
Înălțime: 32,00 m
Lungime (la coronament): 7866,00 m
Volum: 78,5 mil m3
Suprafață: 634 ha
Folosințe: Energie hidroelectrică, alimentări cu apă, irigații, combaterea inundațiilor
Rutiere: De pe A1 pe la km 103 este indicator de Catanele, dreapta.
Se merge cam 1.5 km asfalt+ macadam, drum bun, si se vede lacul de acumulare si barajul Golesti.
Distanţe:
- localitaţile Învecinate: Oarja 6 km, Leordeni 15km, Pitesti 17 km..
- 505 km până În Iasi şi 338 km până În Cluj-Napoca
- 105 km până la Bucureşti
Feroviare: gara CFR Pitesti
Conform reprezentantilor Ministerului Apararii, elicopterul lor nu avea la bord armament sau munitie. Accidentul a fost sesizat mai intai de lucratorii de la baraj, care au anuntat autoritatile si au spus ca au vazut in apa "doua puncte negre", despre care au presupus ca ar fi doi membri ai echipajului. Comandorul Adrian Marinescu (44 de ani) era un militar de elita: avea 2600 ore de zbor, din care 2400 pe elicoptere Puma, era ofiter din anul 1984, pilot clasa I, instructor de zbor in toate conditiile si indeplinea functia de sef de sectie la Statul Major al Fortelor Aeriene. In perioada aprilie - iulie 2006, Adrian Marinescu a fost comandantul Aeroportului International de la Kabul (Afganistan). Locotenentul Adrian Cioarba (27 de ani) era ofiter din anul 2001, pilot de elicopter din anul 2004 si acumulase 108 ore de zbor, din care 58 pe elicoptere PUMA. Maistrul militar Constantin Hurchi (39 de ani) era mecanic de bord din anul 1990.
Incidentul a fost cercetat de o comisie formata din doi procurori militari specializati in evenimente aviatice, un ofiter criminalist si specialisti ai Fortelor Aeriene. Inainte de accident, elicopterul zbura la mica inaltime, foarte aproape de luciul apei. Conform unor surse neoficiale, evenimentul s-ar datora unei erori de pilotaj. Evenimentul de ieri este al saselea accident dupa anul 1989 in care este implicat un elicopter militar. In celelalte evenimente au fost implicate doua elicoptere IAR 330 (similare celui care s-a prabusit ieri), doua IAR 316 si un IAR 330 Socat.
Simbol | Tip | Coordonate | Descriere |
---|---|---|---|
Început de traseu | --- | Drumul către baraj | |
Loc interesant | --- | Monument |