World's biggest free geocaching network
Geopaths - matching lots of geocaches
Full statistics, GPX's, all for free!
Mail notifications about new caches and logs
100% geocaching posibilities for free
Trebuie să fii autentificat pentru a acţiona asupra acestei geocutii.
stats
This cache does not have any statistics yet
Aripi frânte - OR0286
Monumentul în memoria lui Aurel Vlaicu
Proprietar: andrixnet
N 45° 05.623' E 25° 45.872' N 45° 05' 37.38'' E 25° 45' 52.32'' N 45.09372°  E 25.76453° 
Altitudine: m
 Zonă: România > Sud - Muntenia
Tip geocutie: Tradiţională
Mărime: Micro
Stare: Ready for Search
Data ascunderii: 2023-08-15
Data creării: 2023-08-15
Data publicării: 2023-08-15
Ultima modificare: 2023-08-16
0x găsit
0x negăsită
0 Comentarii
watchers 0 utilizatori care urmăresc această geocutie
1 vizitatori
0 x votat
Apreciată ca: -
Atribute

Hai la căutat împreună cu copiii  Geocutia poate fi găsită la orice oră  Parcare în apropiere  Fii discret în timp ce cauţi  Ai nevoie de creion/pix/ceva de scris 

Citeşte articolul despre atributele Opencaching.
Descriere EN RO

Aurel Vlaicu (n. 19 noiembrie 1882, Binținți, lângă Orăștie, județul Hunedoara - d. 13 septembrie 1913, Bănești, lângă Câmpina) a fost un inginer român, inventator și pionier al aviației române și mondiale. În cinstea lui, comuna Binținți se numește astăzi Aurel Vlaicu.

A terminat Colegiul Reformat al Liceului Calvin din Orăștie, care din 1919 încoace a fost numit „Liceul Aurel Vlaicu”, luându-și bacalaureatul la Sibiu în 1902.

Și-a continuat studiile inginerești la Technische Hochschule München, în Germania, obținându-și diploma de inginer în 1907. După aceea a lucrat ca inginer la uzinele Opel în Rüsselsheim. În 1908 se întoarce la Binținți unde construiește un planor cu care efectuează un număr de zboruri în 1909. În toamna anului 1909 se mută în București și începe construcția primului său avion, Vlaicu I, la Arsenalul Armatei. Avionul zboară fără modificări (lucru unic pentru începuturile aviației mondiale) în iunie 1910. În anul 1911 construiește un al doilea avion, Vlaicu II, cu care în 1912 a câștigat cinci premii memorabile (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. Concursul a reunit între 23 și 30 iunie 1912, 40 piloți din 7 țări, dintre care 17 din Austro-Ungaria, 7 germani, 12 francezi printre care si Roland Garros, cel mai renumit pilot al vremii, un rus, un belgian, un persan și românul Vlaicu.

La 13 septembrie 1913, în timpul unei încercări de a traversa Munții Carpați cu avionul său Vlaicu II, s-a prăbușit în apropiere de Câmpina, se pare că din cauza unui atac de cord. Este înmormântat în cimitirul Bellu din București.

Sursa: Wikipedia


Actualul monument a fost ridicat în 1982 şi reamenajat în 2013. Alături de monument se afla şi un avion, model Ilyushin IL-18, menit să ilustreze visul zborului (foto FB, despre amplasare), care însă s-a degratat şi a fost vandalizat şi a fost luat şi casat. Iniţiative de a se amplasa un nou avion încă nu s-au materializat.

Cutia se află în incinta monumentului dedicat lui Aurel Vlaicu şi a zborului său tragic.

Indiciu

pbyg, fgnyc, pncnp

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z
Decodează
Imagini
vulturul
Însemnări în jurnal: găsit 0x negăsită 0x Comentariu 0x