World's biggest free geocaching network
Geopaths - matching lots of geocaches
Full statistics, GPX's, all for free!
Mail notifications about new caches and logs
100% geocaching posibilities for free
Trebuie să fii autentificat pentru a acţiona asupra acestei geocutii.
Traditională
difficulty terrain
stats
Show cache statistics
[MR] [LALEA6] Gara Merişani - OR01C1
Proprietar: andrixnet
compass
N 44° 57.924' E 24° 44.981' N 44° 57' 55.44'' E 24° 44' 58.86'' N 44.96540°  E 24.74968° 
altitude Altitudine: 326 m
location Zonă: România > Sud - Muntenia
type Tip geocutie: Traditională
size Mărime: Micro
status Stare: Gata să fie găsită
hidden Data ascunderii: 2018-01-06
creation-date Data creării: 2018-01-07
published-date Date published: 2018-01-07
last-mod Ultima modificare: 2018-04-21
găsit 0x găsit
negăsită 0x negăsită
Comentariu 1 Comentarii
watchers 0 utilizatori care urmăresc această geocutie
visits 203 vizitatori
votes 0 x votat
score Apreciată ca: -
attributes Atribute

Parcare în apropiere  Geocutia poate fi găsită la orice oră  Fii discret în timp ce cauţi  Monument istoric 

Citeşte articolul despre atributele Opencaching. link
description Descriere RO

Gara MerişaniGara din Merişani, o altă clădire superbă. Aici nu mai opreşte niciun tren, de câţiva ani. Două antene parabolice fixate la etaj îţi dau iluzia prezenţei umane, însă e doar o alarmă falsă. Clădirea e pustie, iar oamenii au furat sobele dinăuntru, dar şi alte lucruri.


Calea ferată regală Piteşti-Curtea de Argeş a fost constrută în doi ani

Între anii 1885-1895, marii proprietari şi negustori din Argeş, cu sprijinul senatorilor şi deputaţilor din judeţ, s-au luptat serios pentru ca această construcţie să se realizeze, mai ales că proiectul căii ferate Piteşti-Curtea de Argeş a fost amânat an de an, din cauza lipsei suportului financiar. La 31 martie 1890 se publică, în sfârşit, în Monitorul Oficial, legea prin care se acordă un credit de 2.950.000 lei aur Ministerului Lucrărilor Publice pentru începrea construcţiei căii ferate Piteşti-Curtea de Argeş. În anul următor lucrările se opresc, tot din motive financiare. În 1890 se inaugurează depoul de locomotive Piteşti. Prin Decretul Regal nr. 1050 din 29 martie 1895, calea ferată Piteşti-Curtea de Argeş este declarată de utilitate publică. În primăvara anului 1896 Serviciul studiilor şi construcţiilor de căi ferate din Ministerul Lucrărilor Publice, începe studiul şi construcţia căii ferate Piteşti-Curtea de Argeş. Studiul şi construcţia liniei au fost executate de eminentul inginer, inspector general, Elie Radu, ing. La 27 noiembrie 1898 are loc inaugurarea gării regale şi punerea în circulaţie a căii ferate Piteşti-Curtea de Argeş, în lungime de 38,4 km. Întreaga investiţie s-a ridicat la suma de 7.887.846 lei aur.

Sursa: Adevărul

Indiciu

NENQ, PSE, EF-8038

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z
Decodează
Pictures
Gara Merişani
Însemnări în jurnal: găsit 0x negăsită 0x Comentariu 1x Toate însemnările