World's biggest free geocaching network
Geopaths - matching lots of geocaches
Full statistics, GPX's, all for free!
Mail notifications about new caches and logs
100% geocaching posibilities for free
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
[LALEA] Baraj lacul Goleşti - OR000B
Owner: andrixnet
N 44° 48.366' E 24° 59.523' N 44° 48' 21.96'' E 24° 59' 31.38'' N 44.80610°  E 24.99205° 
Altitude: 254 m. ASL.
 Region: Romania > Sud - Muntenia
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 2013-03-31
Date created: 2014-04-07
Date published: 2014-04-07
Last modification: 2017-03-20
2x Found
0x Not found
1 notes
watchers 0 watchers
1294 visitors
1 x rated
Rated as: n/a
Cache attributes

Thorn  This cache can be found at any time of day or week. 

Please read the Opencaching attributes article.
Description RO
Lacul de acumulare Golesti, pe Arges, este un rezervor de apa si hidrocentrala, la sud-est de Pitesti. Este locul favorit al localnicilor pentru pescuit.

Acumularea Golesti este cea mai mare pe raul Arges dupa Vidraru; are o suprafata de 634 ha, un volum total la NNR de 55 mil m3, o lungime de 7km si o adancime maxima de 16,5 m; prezinta un deversor etajat cu inaltimea de 19,5m.

Data dării În folosință: 1983
Înălțime: 32,00 m
Lungime (la coronament): 7866,00 m
Volum: 78,5 mil m3
Suprafață: 634 ha
Folosințe: Energie hidroelectrică, alimentări cu apă, irigații, combaterea inundațiilor

Acces:

Rutiere: De pe A1 pe la km 103 este indicator de Catanele, dreapta.
Se merge cam 1.5 km asfalt+ macadam, drum bun, si se vede lacul de acumulare si barajul Golesti.
Distanţe:
- localitaţile Învecinate: Oarja 6 km, Leordeni 15km, Pitesti 17 km..
- 505 km până În Iasi şi 338 km până În Cluj-Napoca
- 105 km până la Bucureşti
Feroviare: gara CFR Pitesti


Ce se mai gaseste prin lac?

In 2012, după ce Barajul Goleşti a fost golit, pentru a fi curăţat şi pre­gătit pentru iarnă, paznicul a­cestuia a anunţat, poliţia de­spre existenţa unor seifuri aflate pe fundul lacului.
Un elicopter militar de tip IAR 330 (Puma), apartinand Bazei 90 Transport Aerian de la Otopeni, s-a prabusit in mijlocul lacului de acumulare de la Golesti (judetul Arges), la circa opt kilometri de Pitesti. Evenimentul s-a produs 24.10.2006, in jurul orei 13.30, in timpul unui zbor de instructie. La locul accidentului a fost trimis un elicopter MEDEVAC (de evacuare medicala). La bordul aeronavei care s-a prabusit se aflau trei persoane: comandorul Adrian Marinescu, locotenentul Adrian Cioarba si maistrul militar Constantin Hurchi. Pana aseara, nici unul dintre ei nu fusese gasit.

Conform reprezentantilor Ministerului Apararii, elicopterul lor nu avea la bord armament sau munitie. Accidentul a fost sesizat mai intai de lucratorii de la baraj, care au anuntat autoritatile si au spus ca au vazut in apa "doua puncte negre", despre care au presupus ca ar fi doi membri ai echipajului. Comandorul Adrian Marinescu (44 de ani) era un militar de elita: avea 2600 ore de zbor, din care 2400 pe elicoptere Puma, era ofiter din anul 1984, pilot clasa I, instructor de zbor in toate conditiile si indeplinea functia de sef de sectie la Statul Major al Fortelor Aeriene. In perioada aprilie - iulie 2006, Adrian Marinescu a fost comandantul Aeroportului International de la Kabul (Afganistan). Locotenentul Adrian Cioarba (27 de ani) era ofiter din anul 2001, pilot de elicopter din anul 2004 si acumulase 108 ore de zbor, din care 58 pe elicoptere PUMA. Maistrul militar Constantin Hurchi (39 de ani) era mecanic de bord din anul 1990.
Incidentul a fost cercetat de o comisie formata din doi procurori militari specializati in evenimente aviatice, un ofiter criminalist si specialisti ai Fortelor Aeriene. Inainte de accident, elicopterul zbura la mica inaltime, foarte aproape de luciul apei. Conform unor surse neoficiale, evenimentul s-ar datora unei erori de pilotaj. Evenimentul de ieri este al saselea accident dupa anul 1989 in care este implicat un elicopter militar. In celelalte evenimente au fost implicate doua elicoptere IAR 330 (similare celui care s-a prabusit ieri), doua IAR 316 si un IAR 330 Socat.

In apropierea barajului Golesti a fost ridicat un monument in memoria aviatorilor care au pierit in accident

Lacul Golesti mai este in acelasi timp un loc preferat de pitesteni si localnici pentru pescut de agrement. In apropierea cutiutei se afla un loc linistit unde-ti poti intinde si undita.
Additional waypoints
Symbol Type Coordinates Description
Trailhead N 44° 47.982'
E 24° 59.891'
Drumul către baraj
Interesting place N 44° 48.371'
E 24° 59.611'
Monument
Additional hints

vager pbcnpv

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z
Decode
Log entries: Found 2x Not found 0x Note 1x All entries