World's biggest free geocaching network
Geopaths - matching lots of geocaches
Full statistics, GPX's, all for free!
Mail notifications about new caches and logs
100% geocaching posibilities for free
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Deze cache heeft nog geen statistieken
[MR] Uzinele Malaxa - OR00F7
Eigenaar: miss_shady
N 44° 26.065' E 26° 10.861' N 44° 26' 3.90'' E 26° 10' 51.66'' N 44.43442°  E 26.18102° 
Hoogte: 76 meter NAP
 Provincie: Roemenië > Bucureşti - Ilfov
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Nano
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 2014-10-30
Gemaakt op: 2014-11-02
Gepubliceerd op: 2014-11-02
Laatste verandering: 2018-04-01
0x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
804 x Bekeken
0 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: n/b
Cache attributen

Deze cache kan 24/7 gedaan worden.  Parkeerplaats vlakbij  Een snelle oppikker  Neem iets mee om te schrijven  Bevestigd met magneet  Benchmark - geodetisch punt 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving RO

Nicolae Malaxa (n. 10/23 decembrie 1884, orașul Huși, județul Vaslui  – d. 1965, New Jersey) a fost un inginer și întreprinzător român, unul din cei mai importanți industrialiști ai României interbelice.

S.C. „Faur” S.A. este un ansamblu industrial situat la periferia estică a orașului București, specializat pe realizarea și repararea de material rulant. Denumirea uzuală a sitului este uzinele „Faur”; de-a lungul timpului, ansamblul industrial a fost cunoscut ca uzinele „Malaxa” sau uzinele „23 August”. Fabrica avea în jur de 20.000 de muncitori înainte de 1989, dar în prezent (martie 2010) au mai rămas aproximativ 400.

Construirea uzinelor se datorează industriașului român de origine greacă Nicolae Malaxa, care a dezvoltat începând cu anii 1920 ateliere de reparare și producție de locomotive. În anul 1921, Malaxa a cumpărat un teren aflat la periferia Bucureștiului și construiește un atelier de reparații pentru locomotive, care primește numele industriașului. Proiectul este un succes, astfel încât fabrica se dezvoltă într-un ritm rapid: în 1928 se construiește prima locomotivă „Malaxa”, iar în următorii cinci ani se mai construiesc încă o sută de locomotive.

Ansamblul de clădiri ce compun uzinele „Malaxa” a fost realizat de arhitectul Horia Creangă în stil modernist – arhitectul Iulius Rădulescu remarcă într-un studiu preluarea unor elemente de art deco, cum este cazul porții de la intrarea în uzină.

După instaurarea regimului comunist în România, uzinele au rămas pentru un timp sub controlul lui Malaxa, simpatizat într-o măsură de către socialiști pentru sprijinul financiar acordat anterior partidului lor. Nicolae Malaxa a emigrat în Statele Unite ale Americii la finele anilor 1940. Începând cu anii 1960, ansamblului industrial „Malaxa” i s-au adăugat clădiri noi; denumirea a fost schimbată în aceea de uzinele „23 August”. După căderea regimului comunist, uzinele au primit denumirea folosită și astăzi – „Faur”.

Extra hints

ngragvr! qraviryner crageh yvzvgnern ivgrmrv

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z
Decoderen
Logs: Gevonden 0x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs