World's biggest free geocaching network
Geopaths - matching lots of geocaches
Full statistics, GPX's, all for free!
Mail notifications about new caches and logs
100% geocaching posibilities for free
Trebuie să fii autentificat pentru a acţiona asupra acestei geocutii.
stats
This cache does not have any statistics yet
[MR] Uzinele Malaxa - OR00F7
Proprietar: miss_shady
N 44° 26.065' E 26° 10.861' N 44° 26' 3.90'' E 26° 10' 51.66'' N 44.43442°  E 26.18102° 
Altitudine: 76 m
 Zonă: România > Bucureşti - Ilfov
Tip geocutie: Tradiţională
Mărime: Nano
Stare: Arhivată
Data ascunderii: 2014-10-30
Data creării: 2014-11-02
Date published: 2014-11-02
Ultima modificare: 2018-04-01
0x găsit
0x negăsită
0 Comentarii
watchers 1 utilizatori care urmăresc această geocutie
804 vizitatori
0 x votat
Apreciată ca: -
Atribute

Geocutia poate fi găsită la orice oră  Parcare în apropiere  Fii discret în timp ce cauţi  Geocutie la minut  Ai nevoie de creion/pix/ceva de scris  Fixată cu magnet  Monument istoric 

Citeşte articolul despre atributele Opencaching.
Descriere RO

Nicolae Malaxa (n. 10/23 decembrie 1884, orașul Huși, județul Vaslui  – d. 1965, New Jersey) a fost un inginer și întreprinzător român, unul din cei mai importanți industrialiști ai României interbelice.

S.C. „Faur” S.A. este un ansamblu industrial situat la periferia estică a orașului București, specializat pe realizarea și repararea de material rulant. Denumirea uzuală a sitului este uzinele „Faur”; de-a lungul timpului, ansamblul industrial a fost cunoscut ca uzinele „Malaxa” sau uzinele „23 August”. Fabrica avea în jur de 20.000 de muncitori înainte de 1989, dar în prezent (martie 2010) au mai rămas aproximativ 400.

Construirea uzinelor se datorează industriașului român de origine greacă Nicolae Malaxa, care a dezvoltat începând cu anii 1920 ateliere de reparare și producție de locomotive. În anul 1921, Malaxa a cumpărat un teren aflat la periferia Bucureștiului și construiește un atelier de reparații pentru locomotive, care primește numele industriașului. Proiectul este un succes, astfel încât fabrica se dezvoltă într-un ritm rapid: în 1928 se construiește prima locomotivă „Malaxa”, iar în următorii cinci ani se mai construiesc încă o sută de locomotive.

Ansamblul de clădiri ce compun uzinele „Malaxa” a fost realizat de arhitectul Horia Creangă în stil modernist – arhitectul Iulius Rădulescu remarcă într-un studiu preluarea unor elemente de art deco, cum este cazul porții de la intrarea în uzină.

După instaurarea regimului comunist în România, uzinele au rămas pentru un timp sub controlul lui Malaxa, simpatizat într-o măsură de către socialiști pentru sprijinul financiar acordat anterior partidului lor. Nicolae Malaxa a emigrat în Statele Unite ale Americii la finele anilor 1940. Începând cu anii 1960, ansamblului industrial „Malaxa” i s-au adăugat clădiri noi; denumirea a fost schimbată în aceea de uzinele „23 August”. După căderea regimului comunist, uzinele au primit denumirea folosită și astăzi – „Faur”.

Indiciu

ngragvr! qraviryner crageh yvzvgnern ivgrmrv

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z
Decodează
Însemnări în jurnal: găsit 0x negăsită 0x Comentariu 0x Toate însemnările